Samtidig med FROSKEMANN jobbet vi med bragd JERNMANN. Vi var nærmest helt oppslukte av å finne en adjektivisk navngivning av våre klokker, og JERNMANN var noe vi landet på etter sikkert 50 andre potensielle navn. Vi hadde selvsagt ikke råd til å benytte et sveitsisk mekanisk kronografverk, så vi endte opp med kinesiske Seagul ST19 kaliber 1940. Dette urverket baserte seg på et gammelt sveitsisk urverk fra 50-tallet. 100 urverk ble laget konkret for denne klokken. Produksjonsprisen ble omtrent som FROSKEMANN og alle ble utsolgt samtidig med FROSKEMANN. Prisen var 4900,-
Vi telte skikkelig på knappene da vi jobbet med BRONSO. Vi var fremdeles helt i starten som klokkeprodusent og bronse er et dyrere materiale å produsere i. En av våre ultimate drømmeklokker var Panerai Submersible PAM507, også kjent som "Bronzo". Vi bestemte oss tidlig for at vår bronseklokke skulle hete "BRONSO" og vi fortsatte selvsagt med den norske tekstgrafikken i alle elementer av designet. Vi hadde sikkert 20 forskjellige design vi jobbet med på denne klokken, men til slutt følte vi at vi hadde funnet vår stil for det fremtidige bragdur-uttrykket. Vi gikk for produksjon av 200 klokker som var ferdig produsert i mars 2021. Pris var 7500,-
Samtidig med OKSEHODE i juni 2021 slapp vi vår bragd HYBRID. Dette var den første kronografklokken med norsk tekst på tachymeter-inserten. Såvidt vi vet er det faktisk fremdeles den eneste klokken fremdeles med norsk tekst i bezelinsert. Med sin porselensaktige glans i pandauttrykket ble de 200 produserte ganske så raskt solgt ut. Dette er vel også kanskje det første kvartsuret på markedet som har vært dyrere på annenhåndsmarkedet enn retail. Vi valgte å bruke Seikos VK64 i denne serien. Dette urverket har vist seg å være svært pålitelig og vi har derfor også brukt det i senere produksjoner. Intropris på HYBRID var 3900,- Deretter 4900,-
Vår aller første klokke! Her jobbet vi i ca 6 måneder for å komme frem til navn og design. Vi fikk hjelp av vår sveitsiske tilrettelegger for å finne riktig type kassedesign. Det aller viktigste for oss var uttrykket denne klokken skulle ha. Vi tullet rundt med alt mulig av billige løsninger, men endte til slutt opp med urverket Sellita SW200-1. Dette gjorde at produksjonen ble dyrere enn vi hadde penger til og vi hadde kommet til et "point of no return". I november 2020 solgte vi denne klokken for 4900,- og alle ble utsolgt etter ca 1 måneds tid. Salgsprisen var omtrent det samme som produksjonsprisen.
Samtidig som vi tegnet på både BRONSO og STÅL jobbet vi med sfære. Vi bestemte oss for å lage en typisk "designklokke" som var rimelig å produsere, batteridrevet og i god kvalitet. Den skulle passe inn i vår norske profil og vi valgte å lage den i 3 farger, rød, blå og grønn. Vi valgte å kalle den "sfære" og dette ikke uten grunn. Vi har jo et visst engasjement for vår klode og det "sfæriske" begrepet er mye av essensen i vår engasjement. Norsk tekst både på skive og baklokk var selvsagt og resultatet ble vi svært fornøyd med. 200 av hver ble produsert og vi har fremdeles noen røde og grønne igjen.
I juni 2021 startet vi å selge vår nye "bullhead"modell OKSEHODE. Hovedinspirasjonen til å designe denne klokken kom fra filmen "Once upon a time in Hollywood" der Brad Pitt bresker seg med den berømte Citizen 8110 flyback chronograph. Denne designprosessen ble egentlig helt ekstrem der vi også designet en helt ny lug-løsning som var støpt sammen med baklokket. Alt dette for å få klokken litt tynnere. En av våre virkelig underkommuniserte klokker i markedet, men av de stolteste. Her brukte vi Seikos VK61 mekakvarts-urverk. Intropris på denne var 4500,- Deretter 5500,-